A viccek szerepe a pedagógiában

A viccek szerepe a pedagógiában

A viccet sokan sokféleképpen értelmezték az évtizedek során, és ma is többféle fogalommal találkozunk, ha rákeresünk a definícióra. Az egyik elfogadott meghatározás szerint a vicc kitalált történetet, párbeszédet jelent, ami humoros elemeket tartalmaz, és nagy hatással van a felnőttekre, tinédzserekre egyaránt.

A viccek jótékony hatásai az iskolában

A viccek ritkán jutnak eszünkbe a pedagógia vonatkozásában, pedig számos előnyt tartogatnak a fiatalok számára. Először is a humoros formába öntött, élményszerűen elmesélt történetek mindig jó kedvre derítik őket, és segítenek nekik abban, hogy a feszített tanmenet közben egy kicsit ki tudják kapcsolni, fel tudják frissíteni a gondolatmenetüket. Azok a tanárok, akik az általuk tartott órák, előadások közben gyakran mesélnek poénos sztorikat a hallgatóiknak, sokkal gyorsabban elnyerik a diákok szimpátiáját, és azokat a tantárgyakat sokkal szívesebben tanulják, amiken élvezik a részvételt. A vicc nagymértékben fejleszti az ifjú felnőttek gondolkodását, és formálja a humorérzéküket is.

A viccmesélés módszerei

Az, hogy melyik előadó milyen formában adja elő a vicceket, nagyon változó. Vannak, akik egyszerűen csak elmesélik azokat a poénos helyzeteket, szituációkat, amiket átélnek a mindennapokban, mások viszont ragaszkodnak a hagyományos típusú, párbeszédes jellegű történetekhez, melyek jellemzően kitalált karakterekhez, eseményekhez kötődnek. A viccmeséléssel nagyon jól lehet szemléltetni a régmúltban élt személyek egyéniségét, motivációját, de a különböző korok mélyebb megértését is remekül szolgálják azok a humoros sztorik, amik mélyebb tartalmuk szerint valódi társadalmi problémákat, véleményeket, egymással ellentétes szemléletmódokat vagy politikai törekvéseket dolgoznak fel.

2019-05-22
Címke:

Viccek