Fontosak az online linkkatalógusok?
A SEO (Search Engine Optimization), azaz keresőoptimalizálás lényege az, hogy bizonyos szavakra, kifejezésekre történő keresés során a weboldal a találati lista elejére kerüljön. Ez azért fontos, mert statisztika szerint az emberek a Google találati lista első oldalát nézik meg, azon belül is csak az első 10 találatot.
A linkkatalógusok fontossága
A 4 keresőoptimálással foglalkozó cég (Moz, Backlino, Stone Tample Consulting, Searchmetrics) vizsgálata szerint még mindig a linkek állnak az első helyen a rangsorolási tényezők között. Egy 2017-es vizsgálat szerint (Semrush vizsgálat) ugyanakkor a felhasználói élmény, úgymint a látogatások száma, az oldalon eltöltött idő, a megtekintett oldalak száma és a visszafordulási arány már megelőzi a rangsorolásnál a linkeket.
Ha a weboldal tartalma relevancia és minőség szempontjából nem megfelelő, akkor a minőségi linkek nem fognak segíteni a találati listán történő feljebb jutásban. Ha a tartalom megfelelő, akkor a linkek meghatározhatják a különbséget más konkurens weboldalakkal szemben. De nemcsak a linkek száma fontos, hanem a hivatkozó domainek száma, a hivatkozó oldalak minősége és azok horgonyszövege is.
További SEO érdekességek
Sajnos nincs nyilvános leírás arról, hogy a Google számára mi mennyire fontos, ezért csak következtetni lehet arról, hogy mik azok a rangsorolási tényezők, amelyek egy weboldalt a találati listákon előrébb sorolnak másokkal szemben. Szerencsére rendelkezésre állnak olyan kutatások, melyeket keresőoptimalizálással foglalkozó cégek készítettek és nyilvánossá tettek. Ezek jó alapot adnak ahhoz, hogy milyen tulajdonsággal kell rendelkeznie egy weboldalnak ahhoz, hogy jobb helyezést érjen el.
A 2011-es Google Panda és a 2013-as Kolibri algoritmus csökkentette a kulcsszavak (meta keywords) használatának jelentőségét, így a Google-t már nem nagyon érdekli az oldalon található kulcsszavak listája, mert ezek nélkül is megérti és tudja rangsorolni az oldalakat. Ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes használni őket, mert az URL-ben, alcímekben, képek leírásaiban és a meta descriptionben továbbra is fontos, hogy megjelenjenek, csak már csekély a szerepük a rangsorolásnál.