Jó az, ha sok aloldal van egy honlapon?

Jó az, ha sok aloldal van egy honlapon?

Ez egy nagyon fontos kérdés, hiszen a keresőrobotok az elhelyezett tartalmak alapján rangsorolják a weboldalakat. Vajon mennyire befolyásolja egy új tartalom a korábbi helyezéseket?

A sok aloldal nem feltétel, nem az számít

Gondoljunk bele abba, hogyan működhetnek a keresőrobotok. Bejönnek a weboldalra, és feltérképeznek minden tartalmat, legyen az kép, szöveg, fájl vagy bármi más. Ezek alapján lesz egy kulcsszófelhő, és lesz egy gyakoriság is, valamint egy relevancia érték. Ez az érték azt jelenti, hogy a weboldalon használt kulcsszavak mennyire relevánsak a weboldalra nézve, milyen szövegkörnyezetben helyezkednek el, és a szövegek mennyire kapcsolódnak ezekhez a szavakhoz. Ha ez az érték alacsony, akkor sajnos hiába van rendszeresen megjelenő tartalom, a weboldal semmilyen kulcsszóra nem lesz releváns, és nem is fog megjelenni a találati listák élén.

Ha az új tartalmak gyenge minőségűek, akkor úgymond felhígítják a korábban alkotott képet, és a weboldal hátrébb sorolódik. Sokan tanácsolják a rendszeres blogolást, mert az segít az optimalizálásban. Igen, de nem minden esetben. Addig jó, amíg van folyamatos és releváns tartalom a témában, ami a többi aloldalt is erősíti. Az optimalizált szövegírás során belső linkeket is érdemes elhelyezni, így tovább erősíthető a weboldal. Olyan tartalmakat nem érdemes feltölteni, amiknek nem sok közük van a korábbi szövegekhez.

A fentiekből is látszik, hogy nem feltétlenül kell sok aloldallal rendelkezni a jó helyezésekhez. Ha valaki készít egy jó weblapot, és nem rak fel egyetlen cikket sem, az nem jelenti azt, hogy sokkal nagyobb hátrányban van, mint aki rendszeresen töltögeti a tartalmat. Ami fontos, az a feltöltött szövegek minősége, és nem a mennyisége.

2019-06-01
Címke:

Optimalizált szövegírás