Mi az a hőtérkép?

Nagyon nagy áttörés volt annak idején a Google Analytics, amely képes volt a felhasználói tevékenységek naplózására, és az üzemeltetők számára hasznos információkkal szolgált. A mai napig kitűnően működő eszköz nagyon sok webáruház tulajdonosnak segít a rendszere tökéletesítésében és a konverzió maximalizálásában. Azonban már megjelentek újabb eszközök, amelyekkel nemcsak a száraz statisztikai adatokat bogarászhatjuk, hanem videóra is vehetjük egy termék megkeresését és kosárba helyezését.

Mi az a hőtérkép?

A felhasználói aktivitás vizuális megtekintése

A hőtérképes rendszerek nagyon jól használható eredményeket adnak a tulajdonosoknak, és színekkel jelölik a felhasználó számára érdekesnek talált részeket. Hőtérképekből többféle megoldás is létezik, mindegyiknek megvan a maga előnye, és mindegyikből különböző adatokat lehet kiolvasni a webáruház elemzés során.

  • Görgetési térkép
    A görgetési térkép alkalmazásával megtudhatjuk, hogy hányan görgettek a weboldal egy bizonyos szakaszához. Minél melegebb színnel van ábrázolva egy szakasz, annál több felhasználó nézte meg. Ezekből az adatokból megtudható, hogy hova érdemes elhelyezni a fontos tartalmakat és a cselekvésre ösztönző gombokat.
  • Kattintási térkép
    A kattintási térképpel megtudhatjuk, hogy a weboldal mely részeire kattintottak a legtöbben. A színek itt is hasonlóan működnek. Az elemzésből kiderülhet, hogy a felhasználók miként használják a webáruházat, mi az, ami érdekli őket, vagy éppen mi az, ami elvonja a figyelmüket.
  • Hover térkép (egérmutató mozgása)
    Ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy merre mozog a vásárlók egere, akkor a hover térkép a legjobb választás. Könnyen választ kaphatunk arra, hogy az oldalra érkező felhasználók miképp navigálnak, és hol időznek a legtöbbet.

Látható, hogy érdemes akár mindegyiket felváltva is alkalmazni, hiszen olyan fontos adatok olvashatóak ki belőle, amelyek felhasználásával sokkal felhasználóbarátabb webáruházakat lehet létrehozni.

Dátum: 2019-06-07
Címke: Webáruház elemzés