Súlyos problémák a magyar kkv szektorban

Súlyos problémák a magyar kkv szektorban

A magyarországi felmérések alapján a kkv szektor nagyon elhanyagolja magát, és nem foglalkozik olyan fontos területekkel, mint a marketing kommunikáció, a piackutatás vagy éppen a folyamatos képzés. A konkurencia minden szektorban rohamosan növekszik, és aki lemarad, az nagyon hamar azon kaphatja magát, hogy be kell zárnia a vállalkozását. Érdemes tehát elgondolkozni, és nyitni a modern gondolkozás felé.

Néhány problémás terület

A nyugat-európai vállalkozások teljesen más sémát követnek, ott a digitalizáció alapértelmezett a kkv-k számára. Talán éppen azért tartanak ők sokkal előrébb, mint a magyarok. Ma már mindenki kezében ott van a mobiltelefon, és a közösségi platformokon való megjelenés alapkövetelmény kellene, hogy legyen a vállalkozások számára. A rendszeres blogolás és online marketing rengeteg ügyfelet és vásárlót hozhat, és az elsődleges vevőkörön kívül is kiválthat érdeklődést, segíthet kitűnni a konkurensek közül is. A tapasztaltabbak által adott üzleti tanácsok a vásárlói bizalom szempontjából kulcsfontosságúak lehetnek, érdemes megfogadni őket:

  • Sokan keresik a cégek nevét a közösségi platformokon
  • Első lépésként elegendő az is, ha fel vannak tüntetve a legfontosabb adatok és a szolgáltatások
  • Kapcsolattartási tevékenységek javítása az online médián keresztül
  • Ha nincs kellő kapacitás, akkor érdemes szakembereket bevonni

A vállalkozás fontos kulcsa az emberi tényező. Szinte minden szektorra jellemző, hogy fejlődik és újabbnál újabb technológiák jelennek meg, amik sokkal modernebbek, energiatakarékosabbak. Folyamatosan képezni kell az alkalmazottakat és a vezetőket, hogy lépést tudjanak tartani a fejlődéssel. Sajnos ez idő, és sok esetben nem kevés pénz, de az elavult technológiák hosszú távon nem kifizetődőek és az ügyfelek is inkább a modernebb megoldások felé húznak. Nem szabad a tudáson spórolni, hiszen a konkurens biztosan nem fog.

2019-06-13
Címke:

Üzleti tanácsok