PR cikkek szerepe a linképítésben

A linképítés egy kiemelt keresőoptimalizálási feladat. Lényege, hogy minél több linket szerezzünk a weboldal számára, ami erős DA értékkel rendelkező honlapokról származik. Ezzel elősegíthetjük, hogy a Google keresési listájában jobb helyezést érjen el a weblapunk.

PR cikkek szerepe a linképítésben

Milyen egy jó PR cikk?

A linképítés alapjául azok a PR cikkek szolgálnak, amikben elhelyezésre kerülnek a weboldalra mutató linkek. Az, hogy az olvasók rákattintanak-e a horgonyszövegre, nagymértékben függ az írásos tartalmaktól. Ha azokat hitelesnek, érdekesnek és hasznosnak találják, akkor jó esély van rá, hogy meg fogják látogatni a weblapot. Ha viszont a cikkek hanyagul vannak megfogalmazva, nincsenek megfelelően tagolva, sőt esetleg még helyesírási hibákat vagy ellentmondásokat is tartalmaznak, akkor az olvasók valószínűleg előbb kattintanak a vissza gombra, mint a linkre.

A PR cikkek és az átkattintási arány

Annak érdekében, hogy a linképítés kellőképpen hatékony legyen, nagy figyelmet kell fordítani arra, hogy a PR cikkek minőségi írások legyenek, amik cselekvésre ösztönzik az olvasókat. A Google nem csak azt nézi az algoritmusaival, hogy a linkek milyen erősségű domain címekről származnak, hanem többek között azt is figyelemmel kíséri, hogy mekkora az átkattintási arány. Ebben pedig órási szerepe van annak, hogy a cikkeket milyen terjedelemben, milyen tartalommal, illetve milyen technikai felépítéssel írjuk meg.

A PR cikkeknek a megfelelő kulcsszavakat is tartalmazniuk kell, hiszen azok hiányában a linképítés nem fog javítani a rangsoroláson, és a statisztikákban sem hoz majd pozitív változást. Ezek alapján megállapíthatjuk, hogy a linképítést mindig a PR cikkek alapos megtervezésével kell kezdeni, majd pedig a szövegírásra is kellő időt, energiát kell fordítani. Sosem szabad szem elől téveszteni, hogy a keresőoptimalizálás, illetve annak részterületei is tudatos tervezőmunkát és precíz, körültekintő kivitelezést igényelnek.

Dátum: 2019-11-29
Címke: PR cikkek